2013年11月01日

1.刀工 Toukou-Swordmaker 日本刀等刀職人

Image~042.jpgImage~043.jpg
「#刀」に関連した英語例文の一覧
http://p226.pctrans.mobile.yahoo-net.jp/fweb/1101VimwPwDBGRUw/0?_jig_=http%3A%2F%2Fejje.weblio.jp%2Fsentence%2Fcontent%2F%25E5%2588%2580&_jig_keyword_=%93%81%20%89p%8C%EA%20%97%E1%95%B6%20weblio&_jig_done_=http%3A%2F%2Fsearch.mobile.yahoo.co.jp%2Fp%2Fsearch%2Fpcsite%2Flist%3Fp%3D%2593%2581%2B%2589p%258C%25EA%2B%2597%25E1%2595%25B6%2Bweblio%26b%3D3%26trans%3D1&_jig_source_=srch&guid=on



刀工 → Swordmaker
http://p220.pctrans.mobile.yahoo-net.jp/fweb/1101OAQscvKYGJYu/0?_jig_=http%3A%2F%2Fja.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25E5%2588%2580%25E5%25B7%25A5&_jig_keyword_=%93%81%8DH&_jig_done_=http%3A%2F%2Fsearch.mobile.yahoo.co.jp%2Fp%2Fsearch%2Fonesearch%3Ffr%3Dm_top_y%26p%3D%2593%2581%258DH&_jig_source_=srch&guid=on


刀工 → Swordmaker

刀鍛冶 → Swordsmith


刀工(とうこう)は、刀剣、特に日本刀を作る職人の事である。 → Aswordmaker(let's be isolated)isacraftsman makingasword particularlyaJapanese sword.

『鍛冶』の技術を用いる事から、鍛人(かぬち)、鍛師(かなち)、刀鍛冶(かたなかじ)、刀匠(とうしょう)等とも呼ばれる。 → "Kaji" called 鍛人(Katinu),鍛師(KaNachi), as word smith(the rudder which is a person), the sword smith(cormorant fisherman)by usinga technology(Tousyou).

刀剣を製造する事を鍛刀(たんとう)と言い、鍛刀される場所・地域を鍛刀地(たんとうち)と言う。 → 鍛刀(Tantou, sputum father)means that it produces swords,andaplace, anarea done 鍛刀(Tantou) is called 鍛刀地(Tantouchi, a lot of houses).

また、鍛刀地及び、鍛刀技術や特徴を同じくすると刀派(とうは)、流派(りゅうは)、刀工群(とうこうぐん)、刀工集団(とうこうしゅうだん)と呼ぶ。 → In addition, call it as word group(as for father), a school(as for Riyu),sword maker group(Toukougun), aswordmaker group(Tokousyudan)when share 鍛刀地(Tantouchi)及び,鍛刀技術(Tantougijyutu) and a characteristic.


鍛刀[編集] → 鍛刀-Tantou[editing]

日本刀を作るには数段階あり、それぞれの段階の職人が居る。 → There are several phases to make a Japanese sword,and there is the craftsman of each stage.

鉱山師 → Rev. mine

鉱物を掘り出す。 → Idigamineral.

鉄穴師(かんなじ) → Rev. iron hole(Kananji)

砂鉄を採集し砂と分ける。 → Collect iron sand and share it with sand.

タタラ師 → Rev. Tatara

たたら吹きの一種たたら製鉄し砂鉄を溶かす。 → Kind Tatara of the carburizing the melted iron sand in a furnace with a foot bellows manufactures iron and dissolves iron sand.

山子 → Mountain laborer

炉の火用の炭を焼く。 → Burn the charcoal for home fires.

刀鍛冶 → Sword smith

鉄を製品に加工する。 → Process iron in to a product.

(ここでは、鉄の塊を鍛造し日本刀にする) → (here, for gealump of iron and make a Japanese sword)

彫師 → It isanengraver

刀に梵字や装飾図を彫る。→ carveanillustration of Sanskrit characters and decoration toasword.

鞘師 → Rev. sheath

刀に合わせて、鞘を作る。 → To a sword, make a sheath.

研師 → Polisher of swords

出来上がった刀を研ぐ。 → Polish a completed sword.

広義には上記全てが刀工とも言えるが、本項では主に刀鍛冶(職人以外を含む)について述べる。 → All the above can say the sword maker to a wide sense,but descri be a sword smith(Include it anyone other than a craftsman)in this clause mainly.


歴史と主な刀派[編集] → The history and main sword group[editing]

日本刀は、慶長以前を古刀期、以降を新刀期に分けられる。 → After that,as for the Japanese sword, the Keicho era past is mediated for maiden sword period for the old Japanese sword period.

また、流派(刀派)で記載するのが一般的である。 ここでは、主な刀派と国宝、重要文化財に指定されている代表的な刀匠を中心に記載する。 → In addition,it is common to list inaschool(sword group). Here, list it inamain sword group andanational treasure, animportant cultural property led byanappointed representative swordsmith.



古刀期[編集] → The old Japanese sword period[editing]

上古[編集] → Ancient times[editing]

古事記や日本書紀等に記録されている神代(かみよ)から奈良時代(延暦24(805年)迄。 → From Kojiro(look)recorded by adescription of folk history or the Chronicle of Japan the Nara era(to 24 Enryaku era(805 years).)


祖神 → Ancestral god

「天目一箇神」 → Tenmoku-Ikkashin

刀匠の祖神は『日本書紀』に高皇産霊神が大物主神に詔した段に見られる「天目一箇神」で、『古事記』天岩戸の段で、思金神に呼ばれた鍛人天津麻羅(あまつまら)と同一神との説もあるが、天叢雲剣を天照皇大神のために造ったと伝承されている。 → In seen "天目一箇神-Tenmokuikkashin ," there are 鍛人 天津麻羅(Kajito Amatura)andtheopinion with equivalence God which were called it by 思金神(Omokanekami) inastep of "description of folk history" sky Iwato,but is handed down to the step where 高皇産霊神(KououUbutamakami) per for medan mperial mandate, edict or decree of the ancestral god of the sword smith to the big game chief god in"the Chronicle of Japan" when made the Grass-Mowing Sword for 天照皇大神(AmaterasuOomikami).

この剣は人皇第12代景行天皇の皇子、日本武尊の草薙剣で、熱田神宮の御神体として伝来されている。 → This sword is prince of the emperor twelfth Emperor Keiko,Ken Kusanagi of Japanese Takeru and is transmitted asanobject of worship of Atsuta-jingu Shrine.

倭鍛部(やまとかぢべ)の天津真浦(あまつまうら)『日本書紀』綏靖天皇記に鹿を射る鏃(やじり)を作らせる記事があり、職制としての鍛冶が伺われる。 → There isanarticle to let Maura Amatsu(Amaturaura)"Chronicle of Japan" Emperor Suizei note of 倭鍛部(Yamatokadibe)makeanarrowhead(Yajiri, jeer)shootingthedeer,and Kaji astheoffice organization is asked about.

太刀佩部の川上部(かはかみのとも)『日本書紀』垂仁天皇記に、五十瓊敷命(いそたましきのみこと)は太刀佩部の川上部(かわかみのとも)に千振の剣を作らせた。 → Toadescription of upper part of a river part(Kahakaminotomo)"Chronicle of Japan" Emperor Suinin of 太刀佩部,五十瓊敷命(Isotamashikinomikoto)let the department of Kawakami of 太刀佩部(Kawakaminotomo)make a sword of Swertia japonica.

韓鍛(からかぬち)の卓素(たくそ) → Atable of 韓鍛(Karakatinu)bare(Takuso, entrust)

『古事記』応神天皇記に、百済の照古王(近肖古王か)が和邇吉師に鍛冶の卓素を献上した。 → "Description of folk history" To adescription of Emperor Ojin,照古王(Terakoou, 近肖古王-Kinshokoou)of Kudara gave to Rev. Wani good luck table bare of Kaji.

近肖古王は七支刀を神功皇后時代に献上している。 → 近肖古王(Kinshokoou) gives 七支刀(Nanashitou) for the Jinguu empress era.

天国(人物) → Heaven(Tenkoku, person)

銘尽には、大宝年中に作刀し銘を切るとある。 → When make a making a sword in 銘尽(Meijin) by the end of Daiho year and cutasignature,there is it.

同書には、次の順序で神代の鍛冶を記載している。 → List Kaji of Kojiro in ibidem in order of next.

藤戸(神武天皇御剣)、国重(宇佐明神)、天国(村雲剣)、天藤(春日大明神)、海中(龍王)等。 → Fujito(Emperor Jinmu sword),Kunishige(Myojin, Usa),heaven(cluster of clouds sword),sky wisteria(Tentou, Kasuga great gracious god),underwater(Kainaka, King Ryu).


平安時代[編集] → TheHeian era[editing]

大同元年(806年)から寿永2年(1183年)迄。 → From Datong first year(806 years)to Juei era two years(1183).

坂上田村麻呂の蝦夷征伐、藤原秀郷、平高望、源経基ら武士の台頭、僧兵、承平天慶の乱、治承・寿永の乱(源平合戦)等の時代背景から、湾刀形で芯鉄(しんがね)を入れた鍛刀に拠る強靭で、しなやかで信仰の対象ともなる日本刀の誕生は、この頃であると言われいる。 → Depend on 鍛刀 where put core iron(Shingane)in with tulwar form fromthebackground inthetimes such astheEzo conquest of Tamuramaro Sakanoueno,Hidesato Fujiwara,Takamochi Tairano, therise oftheTsunemoto Minamotono and others samurai, anarmed monk,Revolts of the Shohei and Tengyo periods, therevolt(competition between two teams battle)oftheJisho era, theJuei era;is tough,and is flexible and is said tothebirth ofaJapanese sword becoming a target ofthefaith these days,and is.

「小烏丸」(御物)は平貞盛が平将門の乱を天慶3年(940年に平定した褒賞の刀と伝承されており、鍛造の特徴から、平安時代中期頃の大和鍛冶の作と見られている。 → "Small Karasumaru"(magistrate in charge of managing the shogunate's private property)Sadamori Tairano Rebellion of Taira Masakado Tenkyo era three years(is handed down withthesword oftheprize that subjugated it for 940 years,and,fromacharacteristic of forging,is seen withaproduct of Yamato Kaji ofthetime in the middle oftheHeian era.)

製鉄技術は当時貴重であり、租税として製鉄品が朝廷や寺社が取り立てており、自然と刀工の活躍地域は近畿地方、若しくは、製鉄の産地から始まった。 → The iron manufacture technology was precious in those days,and the Imperial Court and a Buddhist temple and Shinto shrine collected it,and or,in nature and the activity area of the swordmaker, aniron manufacture product began in the production center of the iron manufacture asaland tax Kinki region.

最も古いと見られているのは大和国に興った「大和伝」で、続いて「山城伝」、「備前伝」が興ったと見られている。 → It "istheYamato biography" which came into existence in the Yamato world that is considered that it is the oldest,and "Yamashiro biography","Bizen biography" are considered to have come into existence successively.

この3伝法が今日に至る迄の刀剣製作の基本的な技法となる。 → It becomes basic technique of the sword production until these3Dempo continues up to the present day.

特に大和伝は、奈良時代より奈良を中心に各地の寺社領へと広まった事により、その影響下にある刀工は多い。 → The Yamato biography has in particular many swordmakers who are under influence of you by having spread out tothetemple-owned land of each place around Nara from the Nara era.

(相州伝、美濃伝は上述3伝法を発展させて誕生した)各地の伝法、流派、著名刀工は以下の通り。 → Dempo of each place, aschool, thewell-known sword makers are as follows(Sagami biography, the Mino biography developed3statement above Dempo and were born).

大和伝 → Yamato biography

大和国(古千手院派・行信、重弘)。 → Yamato country(House of old 1,000 moves group,Yukinobu,Shigehiro).

西国等(豊前国の神息、豊後国の僧定秀、行平、薩摩国の(波平派)行安、安行)、陸奥国(寶寿、舞草、月山等)。 → (神息-Shisoku of the Buzen country,Buddhist priest Sadahide of the Bungo country,white-glazed earth enware pan, (Namihira group)line cheap cheap line oftheSatsuma country)such as pilgrimage around the thirty-three holy places in the Kinki district,Michinoku country(寶寿Taijyu,dance grass,Tsukiyama).

山城伝 → Yamashiro biography

山城国(三条派・宗近、五条派・国永、兼永)備前伝 → Yamashiro country(Article 3 group,Munechika,Article 5 group,国永Kuniei,兼永Kanenaga)Bizen biography

備前国(古備前派・友成、正恒、包平)その他 → The Bizen country(flat Old Bizen group,Tomonari,Masatsune, aparcel)others

伯耆国の安綱、安家、真守、国宗。 → The cheap rope of the Hoki country, acheap house,真守Makotonokami, acountry sect.

備中国(古青江派の正恒、貞次、恒次) → Bicchu country(Masatsune of 古青江派Furuaoeha,Sadaji,Tsunetsugu).
posted by arena8order at 19:49| Comment(0) | 日記 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

人質は テロリストに、鎖付きの足輪で監禁されている。

200px-Execution_of_Languille_in_.jpgdino3-225x300.jpgImage~185~001.jpg
#ккк #terrorism

「足枷」に関連した英語例文の一覧
http://p227.pctrans.mobile.yahoo-net.jp/fweb/1101XkTNkm4UsC1X/0?_jig_=http%3A%2F%2Fejje.weblio.jp%2Fsentence%2Fcontent%2F%25E8%25B6%25B3%25E6%259E%25B7&_jig_keyword_=%91%AB%9Eg%20%89p%8C%EA%20%97%E1%95%B6%20weblio&_jig_done_=http%3A%2F%2Fsearch.mobile.yahoo.co.jp%2Fp%2Fsearch%2Fonesearch%3Ffr%3Dm_top_y%26p%3D%2591%25AB%259Eg%2B%2589p%258C%25EA%2B%2597%25E1%2595%25B6%2Bweblio&_jig_source_=srch&guid=on



#足枷 → #Fetters

刑具 → Implement of punishment

fetters; → fetters;

shackles → shackles


足枷をは嵌められている。 → It is had fetters.

鎖付きの足輪で監禁されている。 → It is imprisoned in a leg ring with a chain.


beinfetters. → be in fetters.

自由を奪うもの → Take freedom



テロリストは電子制御の足枷で人質を監禁している。 → The terrorist imprisons a hostage with fetters of the electronic control.

足枷を製造する全自動の機械を人質、監禁場所に持ち込んでいるテロリストは 「人質が逆らうので逆らうと痛くなる足枷を。 → "The fetters which come to have a pain in when the terrorist who brings all automatic machines producing fetters into a hostage, theblack hole defies it because a hostage defies it."

」と考え、逆らうと電熱線が作動しと 表面が炭状に焦げる大火傷をする足枷に変えた。 → Changed it into thought, the fetters that a bar did the large burn that the operation surface burnt into a charcoal form when defied it.


昨夜未明、本日より 犯罪の処刑は 鼻と口を分ける様にギロチンで切断する事と世界中が決めた。 → In the early morning, a thing and the world to cut with Guillotine to share a mouth with a nose decided the execution of the crime last night from today.

世界中、何処のエリアでも凶悪犯は 鼻から上下を分けるギロチンの処刑となる。 → The brutal criminal be comes the execution of the Guillotine to divide top and bottom into from a nose in the world,area of any place.

理由は人質を監禁中のテロリストが人質、監禁場所で 首の「すげ替え」(首から下に新しい体を付ける)を23回行ったと判明したからである。 → The terrorist whom the reason is confining a hostage to in a hostage, ablack hole of the neck is because was proved"to reshuffle it",and to have gone to 23 times in(acquire new health fromaneck below).

ギロチン処刑となっても 簡単に治ると世界中が知った。 → The world knew that it was easily cured even if it be came the Guillotine.


更に 生まれ変わり(輪廻)が事実とも過去の映像で判明した。 → Fur the rmore,reincarnation(samsara)became clear with a past picture with the fact.

顔や骨格や性格迄もが似ているので火葬でも遺伝子は変わらず、生まれ変わりが何度も繰り返されると分かったのだ。 → Because was similar to a face and aframe and character, thegene did not turn into even cremation,and it was revealed that are in carnation was repeated many times.


故に、裁判等で「生まれ変わりを赦さない。 → Thus,try you; "do not permitareincarnation".

」と決まった犯人の体は地球以外で、まだ発見されて居ない星に葬られる。 → It is buried on the star which the body of a selected criminal is still discovered any place other than the earth,and there is not.

更に鼻から上は1500以上の電子レンジで炭化にすると決めた → Fur the rmore, decided it when made the top carbonization with microwave ovens more than 1500 fromanose.


龍劉崑崙嶐嵩嶺驪獵吏畏怖主宰載熈
伊達藺誣日實妃亂龍劉崑崙嶐temple.
Eleonora de' Medici.
posted by arena8order at 11:35| Comment(0) | 日記 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

広告


この広告は60日以上更新がないブログに表示がされております。

以下のいずれかの方法で非表示にすることが可能です。

・記事の投稿、編集をおこなう
・マイブログの【設定】 > 【広告設定】 より、「60日間更新が無い場合」 の 「広告を表示しない」にチェックを入れて保存する。


×

この広告は1年以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。